Zakup Wolfa | Ważne Info

Zakup Wolfa – ważne informacje

1. TUV21 oraz tablice celne

W momencie zakupu przez cywila Wolfa z armii niemieckiej, otrzymuje on tzw. BW Brief (Datenbestatigungblatt). Czyli dokument, w którym zawierają się wszystkie informacje na temat auta (jak: data pierwszej rejestracji i ostatniego wymeldowania, masa, nr. VIN itd.) – jest to równoznaczne ze świadectwem homologacji. Mając BW Brief i ważny TUV 21, zezwolenie na wywóz z BAFA oraz wykupione ubezpieczenie możemy zarejestrować Wolfa na tablice wywozowe (celne) i udać się swoim wymarzonym autkiem do kraju.

Jeżeli chcemy dokonać przeglądu TUV zgodnego z par. 21 (Vollabnahme – pełny przegląd), to z auta musi być zdemontowane trwale oświetlenie bojowe, odklejone lub zamalowane oznaczenia jednostek i wszelkie uchwyty na broń.

Najwięcej problemów możemy mieć z demontażem oświetlenia bojowego. Bowiem wydawało by się, że odkręcenie tych przednich światełek i tylnego lizaka (Leitkreutz) wystarczy. Tak też się dzieje w większości przypadków – proszę jenak pamiętać o demontażu żarówek do oświetlenia bojowego w tylnych lampach (po dwie sztuki w każdej lampie). Także po odkręceniu „lizaka” (guma znajdująca się z tyłu Wolfa, na której jest biały krzyż z podświetleniem) i odpięciu wtyczki, należy ją zaizolować i schować tak aby nie było jej widać. Kable od przednich lampek należy również zaizolować i wciągnąć przez kratki do komory silnika i je mądrze umieścić aby gdzieś nie wisiały.

Dobrze jest też mieć cywilny włącznik świateł. Proszę również zwrócić uwagę na to czy regulacja wysokości oświetlenia jest sprawna. Często nie działa ta regulacja w ogóle – naprawa jej to bardzo skomplikowana i mozolna praca.

Proszę pamiętać, że podczas TUV21 auto jest poddawane bardzo restrykcyjnemu przeglądowi. Sprawdzany jest każdy szczegół – można „wylecieć” nawet za same ogniska rdzy, nie wspomnę już o zawieszeniu, hamulcach czy wyciekach oleju lub innych płynów z silnika, reduktora czy mostów. Koszt przeglądu to ok.: 130,- EUR i jest on honorowany w Polsce.

Proszę również pamiętać, że jeżeli już dokonaliśmy pełnego przeglądu i chcemy zarejestrować auto na tablice celne, ponieważ tylko w ten sposób możemy uzyskać niemiecki KFZ Brief (będziemy w nim figurować jako pierwszy właściciel), to musimy auto przetransportować do niemieckiego Urzędu Komunikacji. W większości przypadków urzędnicy chcą obejrzeć pojazd, który ma być zarejestrowany na tablice celne.

W tym momencie niemiecki urzędnik może również zażądać tzw. „Ausfuhrgenehmigung” czyli zezwolenia na wywóz, wystawianego przez niemiecki Urząd Nadzoru BAFA.

Oczywiście możemy zrezygnować z powyższej „batalii” na terenie Niemiec i mając w ręku rachunek i BW Brief zacząć całe „przedstawienie” w kraju – tyle że u nas może być jeszcze ciekawiej. Możemy dostać odmowę rejestracji pojazdu, ponieważ nie będziemy posiadać dowodu rejestracyjnego.

Oczywiście dla wszystkich klientów, którzy zakupią w naszej firmie Wolfa oferujemy bezpłatną pomoc w dokonaniu przeglądu i rejestracji pojazdu na tablice celne w Niemczech.

2. Brief BW oraz Ausfuhrgenehmigung

Tzw. „Brief BW” lub Świadectwo Pochodzenia, Homologacji winien posiadać każdy zakupiony Wolf. Firma lub osoba fizyczna, sprzedająca pojazd za granice Niemiec winna posiadać tzw. „Ausfuhgenehmigung” czyli zezwolenie na wywóz z niemieckiego urzędu BAFA. Dla samego kupującego owy dokument nie ma żadnego znaczenia.